Dünden Bugüne Lego Technic Forkliftler

Üyelerimizin LEGO® ile ilgili bilgi birikimlerini yazdıkları kıymetli makaleler ile yeni nesillere aktardıkları bölüm

Moderatör: Legolord

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Legolord
Montajcı
Montajcı
Mesajlar: 496
Kayıt: Cum Ara 01, 2017 1:53 pm
Konum: istanbul

Cmt Ağu 18, 2018 10:49 am

Bkulfel arkadaşımızın yapmış olduğu MOC Forklift çalışması bana forkliftlerinde geçmişine bakma merakı uyandırdı. Tesadüfe bakın, aynı vinçlerde olduğu gibi ilk Technic Forklift bundan 40 yıl önce üretilmiş, daha doğrusu 41 yıl. Zaman içerisinde fonksiyonlar benzer kalsa da, birbirinden çok farklı görsel ve yapım yöntemleriyle tekrar tekrar karşımıza çıkmışlar. Yalnız burada Universal setlerde çıkan araçlara girmeyeceği çünkü onlar için ayrı bir derleme düşünüyorum. Bu arada, bugün Pazar değil, biliyorum. Bir iki hafta bayram tatiline çıkacağım için en azından bugün birşeyler çiziktirmek istedim. Bu vesileyle herhese iyi bayramlar dilerim...

Yıl 1977 ve Technic temasından ilk dört seti arasında bir de Forklift vardır, 850. Çok temel fonksiyonları vardı, direksiyonla arka tekerleri çeviriyor, yandaki direksiyonla da çatalı yukarı aşağı indirebiliyorduk. Sistem parçalarıyla bir koltuk oluşturulmuştu. Çok kaba bir yapısı vardı. Sanırım bunda en büyük katkı direksiyon sisteminin 2x2 döner parçalarla oluşturuluyor olması. Çok yer kaplıyorlardı. Bende bir iki set olacaktı sanırım bu şekilde tasarlanmış. Setin birkaç B modeli bulunuyor. Bunlarda gene döneme uygun şekilde basit tasarlanmış, ama bence greyder içlerinde en güzel modellenen gibi görünüyor. Hatta ana modeli ile bile yarışabilir derim. Bu arada set motorlu değil ama en güzel fotoğrafları motorlu olarak buldum. Hemde eskiden setlere nasıl motor takıldığına dair de iyi bir örnek olmuş oldu.

Resim Resim

1984 yılında daha eli yüzü düzeltilmiş şekli ile 8843 karşımıza çıktı. Yeni Pneumatic sistem ile hem teknolojik olarak geliştirilmiş, hemde yapım teknikleri ile daha estetik bir görünüş almıştı. Aracın arka tekerlerini hem içerdeki direksiyondan, hemde kabinin üstündeki direksiyondan kontrol edebiliyordunuz. Pneumatic sistem froklift'in çatalını yukarı kaldırmak için kullanılıyordu. B modeli bir çekici kamyonetti. Ana modelin yanında biraz sönük kalıyordu.

Resim Resim

1989 yılında çıkan 8835 önceki modele göre görsel olarak daha rafine edilmişti. Pneumatic sistem yerine tam mekanik sisteme geri dönülmüştü. Zincirler bu sefer daha efektif bir şekilde kullanılmıştı. Birde çatalı öne eğecek basit bir düzenek kurulmuştu. B modelide güzel tasarlanmış bir traktördü.

Resim

1993
'de Froklift aracı 8872 numaralı büyükçe bir setin parçası olarak sunuldu. Bir önceki dönem çıkmış olan 8835'a benzer bir yapıdaydı, sadece öne eğilme mekanizması yoktu. B modeli ise çok zayıf bir yarış arabasıydı. Bence bu sette forklift yapılıp, kamyon kesimi direk yedek parça deposu olurmuş, zira kamyon ve arkadaki platformun hiç bir ilginç tarafını göremedim.

Resim Resim

1998
yılında yeni dönem technic parçalar ile ilk forklift seti geldi, 8248. Sadece yeni parçalar mı, aynı zamanda Technic figürümüz de bulunuyordu. Çatal mekanizması o kadar basit tasarlanmıştı ki, tek bir kolu iterek veya çekerek çatalı indirip kaldırabiliyorduk. Yeni sisteme geçilmesi ve Technic figür dışında önceki setlere göre teknik olarak geride kalmış olduğunu düşünüyorum. B modeli ise tam anlayamasamda gene çekici bir kamyonet sanırım?

Resim Resim

2005 yılında çıkan 8416 sanki daha özenli üretilmiş bir forklift setiydi. Daha detaylı ve gerçeğe daha sadık bir çatal yükseltme mekanizması içeriyordu. Sadece çatalı öne doğru yatırma işlemi kabin üstünde tuhaf bir şekilde tasarlanmıştı. Yoksa bence set hem güzel görünüyor, hemde fonksiyoneldi. B modeli ise sanırım bir traktör varyasyonu, kamyonete de benziyor biraz gerçi. A modelden sonra tercih edilecek bir model olduğunu düşünmüyorum.

Resim Resim

2018 yılına geldiğimizde, 42079 biraz sıkıcı bir model gibi geldi bana. Önceki modellere bakarken farklılıkları görüp heyecan duymuştum. Bu sete geldiğimde, bakıyorum, ilginç birşey göremiyorum. Tabiiki fonksiyonlar açısından önceki setleri aratmıyor. Ama tasarım, yani görünüş olarak benim goşuma gitmedi. Açık söyliyeyim, B modeli çok daha güzel bence. Bu seti alsam kesin B modelini yaparım.

Resim Resim

Gelelim bu serideki iki bızdık setimize.

İlki 2003'te çıkan 8441. Çok ufak bir set olduğu için içerdiği yegane fonksiyon lastikle aşağı yukarı çektiğimiz çatal olmuş. B modeli ise arka amortisörlü bir Hot Rod sanırım.

Resim Resim

İkinci ufak setimiz ise 2008 yılında çıkan 8290. Aynı 8441 gibi bu model de lastikli bir çatal fonksiyonu içeriyor. B modeli ise arka amortisörlü bir Buggy.

Resim Resim

Gelelim ilk üç tercihime:

1. 8843
2. 8416
3. 8835

MicrOmega
Meraklı
Meraklı
Mesajlar: 207
Kayıt: Sal Oca 31, 2017 10:43 am
Konum: İstanbul

Cmt Ağu 18, 2018 3:14 pm

Beam yok da technic brick varsa ben ısınamıyorum. Favorim 8416. Legonun son yıllarda hiç kullanmadığı bazı tekniklere de sahip.

Kullanıcı avatarı
Legopinion
Set İncelemeleri Moderatörü
Set İncelemeleri Moderatörü
Mesajlar: 518
Kayıt: Sal Oca 31, 2017 11:08 am
Konum: Istanbul

Sal Ağu 21, 2018 10:51 pm

Yine harika bir içerik paylaşımı, ellerine sağlık @Legolord
https://www.instagram.com/legopinion/
https://www.facebook.com/Legopinion/
https://legopinion.tumblr.com/
http://profile.ameba.jp/legopinion

Cevapla
  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir